Olcsó szállás ajánlatok

Régi Idők Udvara Skanzen és Étterem Tihany (Tihany)

Borozgasson eszegessen vagy csak merüljön el nagyapáink korát megidéző egyedi hangulatú udvarunkban, hol a paraszti élet minden kelléke megtalálható. Ha csak pár percre is, de élvezze udvarunk hangulatát, és merüljön el a múltban.

Követ hordtunk, tervezgettünk, szervezkedtünk. Kezdett összeállni egy igazán autentikus, minden részletében kidolgozott skanzenudvar. Az itt található fafaragások nagy részét Mónus Béla, budapesti szobrászművész készítette, bár menet közben a feleségemmel mi is kedvet kaptunk. Erre mondta Mónus, ez tipikusan a naiv művészek színvonala. Azért bevállaltuk…Láthatóak a skanzenudvarban. Sok fejtörést okozott az udvarban elkészítendő, eredeti könyvek alapján kivitelezett búbos kemence helyének meghatározása, mert azt szerettük volna, ha esztétikai élményt is nyújt, azon túl, hogy napi használatra megfelelőnek kell lennie.

Skanzen belülről

Végül is ez a búbos kemence uralja a teret, ez köré szerveztünk mindent. Mivel nagyapám kovácsmester volt, magától értetődően kellett építeni kovácsműhelyt is. Az ország minden részéről gyűjtöttük bele a szerszámokat. Végül is összeállt egy bemutatókra is alkalmas, működtethető kovácsműhely, annak minden kellékével. Gyerekek, felnőttek ütik benne az üllőt.

Skanzen

Hihetetlenül sokféle érdekes paraszti szerszámot állítottunk ki az udvarban, melyeknek a funkcióját, illetve a működési elvét számtalanszor kell elmagyaráznunk. Petőfire utalva építettünk kurta kocsmát is, természetesen nádtetőset, boltívekkel, nehéz kovácsoltvas vasalású pinceajtóval díszítve, pont úgy, ahogy nagyapáink tették azt hajdanán. Ez a kurta kocsma is tele van régi konyhai szerszámokkal, sőt van benne kiállítva egy majdnem komplett cipészműhely is. Még a mellékhelységben is régiségek lógnak a falon. Nincs a skanzenben semmi amit ne az egyszerűség diktált volna. Próbáltuk csokorba fogni a hajdani paraszti élet egyszerűségét a leleményes szerszámok, mezőgazdasági, konyhai eszközök, sokaságával.

Nagy-nagy kedvünket leltük abban, hogy elmélyedt kutatómunkát végezzünk régi emberek között, akik még emlékeznek e letűnt korra. Próbáltunk a fafaragásokba olyan régen meghalt tihanyiakat megörökíteni, akik számomra meghatározóak voltak valamilyen oknál fogva. Így lett Vince bácsink, akinek az arcáról a derű soha le nem fagyott, markáns bajusza alól mindig tudott a "gyerök"-nek mondani valami érdekeset, avagy vicceset, miközben a tihanyi Belső-tó partján legeltette a teheneit. Julcsa néni viszont egy töpörödött öreg nénike volt kinek arcára mély barázdákat vájt a nehéz és magányos élet. Állandóan rőzsét gyűjtött, azt vagy húzta maga után kötélre kötve, vagy a hátára vette koszos ronggyal átfogva. E két szobor kiemelkedik a többi közül, talán mert gyermekkorom markáns emlékeként mélyen élnek bennem.

Természetesen rengeteg virággal ékesítettük a udvarunkat melyben számtalan alkalommal - általában hétvégente - kovácsbemutatót, operettesteket, magyar nótaestet tartunk, de volt már kenyérsütés a kemencében, ezt idős nagyvázsonyi asszonyok vezénylik le, sőt egy alkalommal – 2006. augusztus 20-án – felszentelt pappal meg is áldattuk, majd szétosztottuk az érdeklődők között.

Ekkor készült az emberméretű cigányprímás is, juharfából. Sok-sok látogató vésett bele pár nyomot, mert a fafaragó szerette bevonni a nézelődőket a munkába. Aztán javított…

Skanzen

Persze jó dolga volt a faragóembernek, mert a négytagú cigányzenekarunk húzta a fülébe munka közben a régi nótákat.

Skanzenünk térítésmentesen látogatható, s ha kedve szottyan a betérőnek, éttermünkben kedvére olthatja szomját, vagy tömheti degeszre a hasát.

Remélhetőleg hamarosan a látogatóink közt üdvözölhetjük Önt is kedves olvasó, bízva abban hogy legalább akkora örömét leli a mi kis múltidéző udvarunkban mint mi magunk.

Balatonfüred élményfürdő, Balatonfüred aquapark, Anonim

Balatonfüred élményfürdő, Balatonfüred aquaparkHa Füred akkor élményfürdő. Az Annagora Aquapark (Balatonfüred) a mai legmodernebb technikai elemekkel célozza meg az újdonságokra és a "vizi-élet" extrém felhasználására éhes kedves vendégeit, nem megfeledkezve a társas és a játékos elemek minél gazdagabb alkalmazásának igényéről, figyelembe véve a gyermekes családok szükségleteit is. tovább »

Balatonfüred látnivalói, Renáta

Balatonfüred látnivalóiA Balaton északi partján fekvő települést 1971-ben, Magyarországon elsőként avatták gyógyüdülő várossá. A környék borkultúrájának köszönhetően a "Szőlő és Bor Nemzetközi Városa" címet is megkapta. Nevezetes hagyománya az 1825 óta minden nyáron megrendezett Anna-bál. tovább »

Tihany, Nogamstar

Az északi part tájképén éppúgy, mint a térképén, az egyik legszembeötlőbb pont a Tihanyi-félsziget. tovább »

Balatonfüredi kirándulásunk, Renáta

Balatonfüredi kirándulásunkBalatonfüred, a "mi" városunk tovább »

Zamárdi és látnivalói, Admin

Zamárdi és látnivalóiZamárdi a XX. század első évtizedei óta üdülőhely. Gazdag régészeti leleteket rejtő avar kori temetője a Kárpát-medencében is ritkaság. A településen a hajdani népi építészet számos szép példája figyelhető meg. tovább »

Szállásajánlatok Tihany |  Hotel Tihany |  Apartman Tihany |  Vendéglátóhelyek Tihany

Szállás Tihany és környékén

-5%

A Balaton Európa legnagyobb édesvizű tava, a fürödni vágyók, a vízi sportot kedvelők, és a horgászok paradicsoma. A sekély vizű déli part hangulatos,... Tudjon meg többet!

Szállás Balatonföldvár - Jogar Továbbképző Központ és Hotel adatlapja

Erzsébet Ház - Balatonföldvár
-5%

Szeretettel várjuk kedves pihenni vágyó vendégeinket a Déli Part legszebb városában, Balatonföldváron. A Családias környezetet a medencés udvar és az esti... Tudjon meg többet!

Szállás Balatonföldvár - Erzsébet Ház adatlapja

Inclub-apartman - Balatonföldvár

Balatonföldvár kertvárosi részén, 2 db. apartman kiadó. M.két apartmanhoz medence és tartozik.900 m.a Balaton I apartman 6 fö részére: 3 db 2 ágyas szoba,... Tudjon meg többet!

Szállás Balatonföldvár - Inclub-apartman adatlapja

Villa Dorottya       - Balatonföldvár
-5%

Üdvözöljük a Villa Dorottyában! Közép-Európa legnagyobb állóvízének, a Balaton partjának egyik legkedveltebb üdülőhelye Balatonföldvár. A hotel a város... Tudjon meg többet!